Skuteczne SEO, czyli wszystko, co warto wiedzieć o optymalizacji strony internetowej

Skuteczne SEO, czyli wszystko, co warto wiedzieć o optymalizacji strony internetowej

5 września, 2022 0 przez Mikołaj Online

Każdy, kto ma własną stronę internetową, chciałby, aby znalazła się ona na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jednak nie jest to możliwe bez pozycjonowania. Czym jest skuteczne SEO? Jakie elementy składają się na optymalizację? Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO? O tym można przeczytać poniżej!

Czym właściwie jest SEO?

Bardzo często SEO zamiennie nazywane jest pozycjonowaniem lub optymalizacją strony internetowej. Zgodnie z definicją z Wikipedii SEO to proces i działania podjęte w celu osiągnięcia najwyższej pozycji wybranych słów kluczowych w organicznych, czyli darmowych wynikach wyszukiwania. Choć w dużej mierze można się z tym zgodzić, to prawda jest taka, że skuteczne SEO to szereg czynności wykonanych w obrębie strony i poza nią, które mają doprowadzić do tego, że roboty Google tworząc indeks organicznych wyników wyszukiwania ,umieściły ją na wysokiej pozycji. Oczywiście witryna musi odpowiadać na zadane pytanie lub kierować do danego produktu. Istotne jest to, że pozycjonowanie to długofalowy proces, którego pierwsze efekty mogą być widoczne dopiero po kilku tygodniach, a czasem nawet miesiącach. Spowodowane jest to tym, że każde działanie musi wykonywane w określonym czasie i odpowiedniej kolejności. Pominięcie jakiegokolwiek najprawdopodobniej przyniesie negatywne skutki.

Najważniejsze elementy SEO

W celu uzyskania informacji na temat tego, co trzeba zrobić, aby strona była lepiej zoptymalizowana, należy przeprowadzić audyt SEO. Jest to dogłębna analiza wszystkich aspektów znajdujących się na witrynie (On-Site), a także poza nią (Off-Site). Przeprowadzenie audytu pozwala na znalezienie czynników, które są odpowiedzialne za niską oceną strony przez roboty Google. Skuteczne SEO obejmuje również analizę słów kluczowych. Mając ustalone frazy, można przeprowadzić dobry content marketing, czyli strategię, która na systematycznym przygotowywaniu, udostępnianiu wartościowych treści mające trafić do określonej grupy odbiorców i przekonujące ich do podjęcia określonych działań, które będą generować zyski. Jednak tak naprawdę to dopiero początek. Niemniej ważna jest, chociażby analiza konkurencji, optymalizacja techniczna i treści, pozyskiwanie linków oraz regularne monitorowanie widoczności strony. Sposób działania konkurencji pozwala nam określić, jakimi słowami kluczowymi się posługuje, jaką ma strukturę linkowania i umożliwia zaplanowanie kolejnych kroków. Z kolei optymalizacja techniczna strony dotyczy tempa jej ładowania, prawidłowego działania, kompatybilności z wszystkimi urządzeniami mobilnymi oraz usunięcia ewentualnych błędów. Optymalizacja treści związana jest z każdym nawet najkrótszym tekstem na witrynie. Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, bezbłędne zdania, merytoryczna, spójna i wartościowa treść to absolutne minimum do tego, aby pozycjonowanie miało jakikolwiek sens. Zawartość strony powinna być także całkowicie unikalna i sformatowana. Odbiorca w jak najkrótszym czasie musi znaleźć odpowiedź na swoje pytanie lub poszukiwany produkt. Dlatego niezbędne jest stosowanie nagłówków, wypunktowań i pogrubień. Równie istotne jest pozyskiwanie linków, które można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze z nich znajdują się na naszej stronie i prowadzą do kolejnych podstron. Natomiast drugie znajdują się na innych witrynach, ale kierują do naszej. Jeszcze do niedawna roboty Google uznawały stronę za wartościową, jeśli miała dużą ilość linków zewnętrznych, ale od jakiegoś czasu większe znaczenie ma ich jakość. Dlatego też powinny być jak najbardziej naturalne i rzetelne. Wszystkie wymienione działania należy cały czas monitorować i analizować zachodzące zmiany.

Należy pamiętać, że skuteczne SEO nie jest marketingiem internetowym, a jedynie stanowi część rozległej strategii. Nie powinno się go również utożsamiać z reklamą w Google. W dużym skrócie można powiedzieć, że SEO to szereg czynności mających zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania, która będzie prowadzić do większego ruchu na stronie i generowania zadowalającego zysku.

0 0 votes
Daj ocenę